Söndagen den 17 juli 2011 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


Och dagen i dag blev ganska så lik dagen i går. Vi har sorterat, rensat, och packat.

Jag fortsatte med sorteringen och rensningen av alla mina papper och pärmar. Och jag blev äntligen klar efter några timmar i dag. Det är nog inte kvar mer än kanske knappt en fjärdedel av alla papper nu.

Vi packade alla pocketböcker från vardagsrummet. Monterade loss bokhyllorna och ställde ut dom på vår övre inglasade balkong så länge.

Vi packade ner alla våra CD-skivor i papperskassar. Nio papperskassar blev det. Uppskattningsvis ungefär åttahundra skivor sammanlagt.



Borzko åkte sen iväg med allihopa till "Mickes Serier CD & Vinyl" i Hornstull, en affär som bland annat tar emot begagnade skivor.

Lite godisätande blev det under dagen, av godiset som jag hade kvar från bion i går.



Jag hittade också lite gammal nostalgi. Ett mjukisdjur, eller rättare sagt en "kudd-docka" som Jimmy älskade när han var liten. "Stoja Gockan" kallade han den. Han hade den jämt, och man ser ju hur trasig och lagad den är.



Vi rensade bland våra plastblommor och krukor. Slängde en del, ställde ut en del i grovsoprummet, och packade ner en del.

Fönsterlampor togs ner, och sladdar togs bort.

Säkerligen så har vi gjort mer saker, som jag nu har glömt bort.

Vid fyratiden så åkte vi iväg med bilen mot Fagersjö. Vi köpte mat med oss från Hamburgarprinsen och så åkte vi hem till Jimmy för att äta middag.



Vi åt allihopa varsin grekisk hamburgermeny.

Fikade gjorde vi sen, och satt och pratade en stund, innan Borzko och jag åkte hem till Farsta igen.

Vi stannade till i Centrum sen, och var inne på Konsum och köpte lite matvaror.


Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Jimmy måste ha blivit glad över att återse dockan....ha ha =))

2011-07-20 @ 19:58:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Ja, eller hur!? ;-D

2011-07-20 @ 20:24:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0