Söndagen den 31 juli 2011


Sent i går kväll / tidigt i natt, så kom Jimmy hit. Han hade varit hemma hos en kompis, och var på väg hem. Men eftersom det var lång tid tills hans buss skulle gå från Farsta och till Fagersjö, och eftersom han ändå skulle hit till oss i dag, så frågade han om han fick sova över här. Och alldeles självklart så fick han ju det.

Jag gick upp klockan sju i morse, duschade och gjorde mig i ordning. Klockan åtta så gick Borzko upp, och genomgick sina morgonbestyr. Och klockan nio sen så väckte vi Jimmy, som hade sovit så gott på vår soffa.



Vi åkte sen alla tre iväg till IKEA, och var där vid halvtiotiden när deras frukostservering startade.



Så här såg min frukostbricka ut. Och den kostade trettio kronor.



Vi satt där och åt och fikade i en halvtimme. Och sen när själva varuhuset öppnade klockan tio, så hämtade vi det vi var där för att köpa, och det var ännu en stor tavla.

Hem sen direkt, och monterade och hängde upp den.

Vi är jättenöjda med att ha två likadana tavlor. Det blir nästan som en fondvägg, fast snyggare. Det såg så tomt ut förut på väggen bakom fåtöljerna. Och jag vill inte hänga upp några fotografier eller några broderier, som jag hade många av på väggarna förut.



Vi höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma, fram till tolvtiden, när min mamma och pappa kom hit.

Dom hade med sig en bukett blommor. Och vi fick även en summa pengar som en inflyttningspresent.



Efter att dom hade gått runt och beundrat vår fina lägenhet, så satt vi sen och fikade och pratade i ett par timmar.



Efter att mamma och pappa sen hade gått hem till sig, så fortsatte vi att fixa med en massa saker här i lägenheten.

Jimmy satte bland annat upp öppningsfunktioner på Billy-dörrarna.



En liten stund satt vi och njöt av solen på balkongen också.



Middag blev det sen. Och det blev pizza från "Lilla Bas Pizzeria" igen.



Jag åt en barnpizza i dag, för jag var inte så hungrig. Men den var nästan lika stor som en vanlig pizza.



Sen åkte vi alla tre iväg i bilen. Först så åkte vi bara ner till Centrum, och gick på Hemköp, för Jimmy behövde handla lite. Efter det så skjutsade jag och Borzko hem Jimmy till sig i Fagersjö.

Först åkte vi till vårt före detta hem, och kollade så att allt var okej där, inför överlämnandet i morgon. Sa också hejdå till våra favoritgrannar.

Vi åkte sen ut för lite shopping.

Först blev det ett besök på Bauhaus i Länna. Där köpte vi en ny lysrörsarmatur till köket. En WC-skylt blev det också, att ha på toalettdörren. Och massa krokar som vi ska ha i klädkammaren.

Sen åkte vi till ICA Maxi. Där köpte vi en fristående hushållspappersrullehållare. (Egentligen skulle vi ha en att ha på väggen, men vi har inte hittat någon någonstans. Och den här var så billig, så vi kan ha den så länge, tills vi hittar en.) Lite fler krokar blev det där också.

Efter det så åkte vi hem igen. Och fortsatte att fixa, dona, pula, och greja i lägenheten.

Två översiktsbilder på vardagsrummet tog jag också. Nu är vi nöjda, med två mattor istället för en, som vi hade först. Och två tavlor, istället för en, som vi hade först.



Vid åttatiden sen så slutade vi jobba för i dag. Och så satte vi oss på balkongen och njöt av den sköna kvällen. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig med datorn en stund. 

Sen vid niotiden så blev det lite för svalt för mig, som inte orkade klä på mig mer kläder, och bara hade korta shorts och linne, så då flyttade vi in till vardagsrummet istället.

Och här är dom vanliga solnedgångsbilderna. Bilderna är tagna mellan kvart i nio, och kvart över nio. Sammanlagt sex luftballonger såg vi i kväll också.


Kommentarer
Postat av: Johanna

SKITSNYGGT med tavlorna, wow :-)!!!

2011-07-31 @ 22:07:56
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Håller med Johanna - Jättesnyggt! Hela lägeheten blev jättebra.



Vad du och din mamma är lika =))

2011-07-31 @ 22:19:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tack Johanna! Det tycker vi också! :-D

2011-07-31 @ 23:08:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Tack! Vi är jättenöjda!



Ja, vi är nog rätt så lika, mamma och jag! Faktiskt både till det inre och det yttre! :-D

2011-07-31 @ 23:09:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Gud vad fint det blev med två tavlor.

2011-08-01 @ 14:27:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Tack! Det tycker vi också! :-D

2011-08-01 @ 14:28:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Åh, vilken vy från ballen! Supervackert!!!



Kram

2011-08-01 @ 20:55:25
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, jag är lika hänförd varje kväll! Mina bloggläsare kommer att bli galen på mig! För jag kommer att lägga in typ likadana fotografier varje dag! Men det är ju så underbart vackert! :-D Kram!

2011-08-01 @ 20:58:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0