"Svinalängorna" - 2011 - Film - Dvd

    

"Svinalängorna" - 2011 - Genre: Drama

"En gripande, vacker och mörk historia om en ung kvinnas konfrontation med sina minnen från en trasslig och dramatisk barndom, om hennes sorg över sin förlorade barndom och kampen om att våga gå vidare. "Svinalängorna" är baserad på den August-prisbelönta romanen med samma namn av Susanna Alakoski."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag läste boken "Svinalängorna" av Susanna Alakoski för drygt fyra år sen, och jag tyckte att den var jättebra. (Här är en länk till min recension).

Och filmen var faktiskt nästan lika bra som filmen. Mycket bra skådespelarinsatser av alla, men främst av Noomi Rapace och Tehilla Blad.

Kan verkligen rekommendera filmen till alla. Och även om den är mörk, så är den ändå inte tung att se.

Betyg: 4,5 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0