Torsdagen den 7 juli 2011.


Torsdagen blev verkligen en lång, aktiv, händelserik, och rolig dag. :-D

Dagen började när min mobil larmade klockan halvsju. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det förstås frukost, kaffe, och lite nyhetsläsning i datorn. Och efter det lite allmänt fixande här hemma.

Vid niotiden sen så åkte jag iväg för att hämta upp Jenny på jobbet. Hon hade varit inne och jobbat några timmar på morgonen bara.

Vi åkte sen först hem till henne i Högdalen. Och så gick vi ut en promenad med Thore.



Sen lämnade vi Thore och så åkte vi hem till Farsta. Jenny hjälpte mig sen att rensa ut bland mina kläder. Jag har ju svårt att göra mig av med kläder och saker. Det kan ju vara "bra att ha". Så det var väldigt stor hjälp att ha Jenny där som sa vad hon tyckte att jag skulle spara och kasta.

Mer än hälften av mina kläder försvann ner i sopsäckar som vi ska lämna till återvinning.



När vi var klara med utrensningen så gick vi till Centrum för att äta lunch. Det blev uteserveringen på Café Voltaire som fick ett besök.



Eftersom vi satt i skuggan när vi åt, så gick vi tvärs över Torget sen, för att fika i solskenet. Och då blev det Espresso House som fick ett besök av oss.



Jenny övertalade mig sen att följa med henne och Mattias, och en kompis till Mattias, att golfa på eftermiddagen och kvällen.



Jag har alltid sagt att: "När jag blir pensionär ska jag köra motorcykel och spela golf". Nu är det ju i och för sig femton år kvar till pensionen, men jag kan väl kanske börja ändå! ;-D

Mattias har spelat golf i några år, och Jenny följde med honom och provade för ett par veckor sen, och hon tyckte att det var superkul.

Vi har sen pratat om att jag skulle följa med och testa nån gång, men jag hade nog tänkt att det skulle bli nästa sommar, eftersom vi har fullt upp med flytten den här sommaren.

Men Jenny övertalade mig att följa med redan i går, och jag hade både tid och lust, så jag sa jag. Behöver kanske tänka på annat än flytten ibland...

Vi gick sen hem från Centrum och hem till mig. Var bara där en kort stund, och sen åkte vi hem till Jenny i Högdalen.

När Mattias sen kom hem från jobbet så åkte vi iväg. Mattias åkte i sin bil och hämtade upp sin kompis Tommy. Och Jenny och jag åkte direkt mot golfbanan.

Grödinge Golfcenter och Golf Club var det vi åkte till. För att spela på deras "Pay & Play".

Dom andra tre hade egna klubbor och vagnar med sig, men jag hyrde klubbor och vagn.

Vi började sen med att slå ut varsin hink med bollar för att träna lite innan det var dags för oss att gå ut på 18-hålsbanan. Vi hade tiden 16.40.

Och sen så spelade vi då alltså en artonhålsbana. Efter nio hål hade vi en tiominuters paus. Med pausen så tog rundan fyra timmar och tre kvart. Och vi gick ungefär åtta och en halv kilometer.

Här är ett foto från RunKeeper-appen.



Och jag har redan tidigare bloggat en bild från RunKeeper. Men jag lägger väl in den här också.



Mellan tjugo i fem och halvtio spelade vi. Det var en oerhört varm och skön eftermiddag och kväll.

Jag tyckte det var superkul att spela, och det vill jag definitivt göra igen. Nästa gång jag följer med Jenny och Mattias så ska Borzko följa med också, för han vill också testa.

Jag tyckte att det gick bra för mig. Visst var det jättesvårt, men jag fick ändå till några bra slag ett par gånger. Sju poäng lyckade jag i alla fall få. Mattias fick 32, Tommy 18, Jenny 9, och jag alltså 7.



Här är nio fotografier till från dagen:



När vi hade spelat klart så skjutsade jag Jenny hem till Högdalen. Åkte sen hem till Farsta, och blev då stående en stund utanför och pratade med min granne.

Så klockan var över halvelva när jag till slut satte mig ner i soffan. Och, oj, vad trött jag var. Både i huvudet och kroppen, efter den långa dagen.

Borzko satt och tittade på teve när jag kom hem. Och jag satte mig med datorn i knäet en stund. Men jag orkade inte blogga eller göra någonting. Och redan vid halvtolvtiden så gick jag och la mig.

Men det var en mycket trevlig och bra dag! Inte helt fel att umgås med min kära älskade lilla stora Tufsan i typ tolv timmar heller! ;-D


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej!

Jag vill först och främst tacka dig för en jättemysig och välskriven blogg! Jag tittar in hos dig varje dag :)



Jag är väldigt förtjust i böcker och att läsa, och tycker särskilt mycket om dina bokrecensioner. Tänkte nu höra med dig vilka "bok-bloggar" du brukar spana in. Finns det några fler bra sådana? Eller känner du till någon annan bra sida för bok-fantaster? :)



Tack än en gång för en fantastisk blogg!

2011-07-08 @ 09:55:49
Postat av: Snurran

Vilken dag!! :-D Jag tycker också det verkar kul med golf, men det är väldigt tidskrävande

2011-07-08 @ 15:40:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Caroline: Hej! Tack så jättemycket för ditt beröm om min blogg! Jag blir mycket glad över det!



Jag har läste en hel del bokbloggar förut. Men just nu så läser jag ingen regelbundet.



Jag har den här sidan inlagd som favorit: http://www.bokbloggar.se/ och där tittar jag på lite olika inlägg och lite olika bloggar ibland. Kolla in där om du hittar någon favorit.



Och tack än en gång! :-D



2011-07-08 @ 22:55:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en helt otrolig dag i går!



Visst är golf tidskrävande! Men tid har man väl gott om nu, när man har vuxna barn! ;-D



2011-07-08 @ 22:56:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0