"Djurvänner" av Anton Marklund - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Djurvänner" av Anton Marklund (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"Den autistiske sjuttonåringen Johannes bor med sin familj utanför ett litet samhälle i Västerbotten. Föräldrarna ser det goda i honom medan omvärlden bara ser hans fel. Och det blir ofta fel då Johannes ideligen missförstår, trots att han vill vara till lags. En tuff uppväxt kantas av utanförskap och svårigheter i skolan. Han luras till sattyg av jämnåriga och till slut går det alldeles överstyr. Vems händer bär Johannes öde?

Djurvänner är en drabbande skildring av isolering och utsatthet. De olika berättarperspektiven hakar i varandra som små roterande cirklar - och bildar ett sammansvetsat romanuniversum.
"


(Kopierat från bokus.com)


---------

En mycket, mycket bra bok. Väldigt bra skriven, med olika personer som berättar i kapitlen. Oerhört gripande och en bok som jag kommer att ha kvar i huvudet, och i hjärtat, länge, länge.

Rekommenderar verkligen ALLA att läsa boken.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg: 5 av 5.  

---------

Denna bok lånade jag som E-bok från Biblioteket och läste i min iPhone. 

---------  



Kommentarer
Postat av: Akå

Den verkade bra, ska köpa den i nästa bokbeställning :)

2011-03-22 @ 13:00:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, det gör du rätt i! En lite annorlunda men mycket, mycket bra bok! :-)

2011-03-22 @ 15:21:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sarah

Håller med. Den är fantastisk, och är en bok som alla borde läsa.

2011-04-07 @ 09:33:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sarah: Ja, jag visste inte så mycket om boken innan jag läste den. Hade bara hört att den skulle vara bra. Och den var verkligen helt fantastiskt bra.

2011-04-07 @ 16:51:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0