Fredagen den 18 mars 2011.


Den här morgonen bjöd också på en fin soluppgång. Kanske inte riktigt lika fin som den jag fotade i går, men tillräckligt fin för att jag skulle fotografera den i alla fall.



Min arbetsdag blev rätt så lik dom tidigare i veckan. Jag började med att förbereda grönsakerna i skalen. Sen gick jag in i diskrummet och tog hand om förmiddagsdisken. Och under lunchserveringen så jobbade jag som försteman i lilla matsalen.

I dag serverade vi lasagnette. Och salladsbuffén.

Lite personalbrist hade vi i dag. En person färre är vi ju alltid på fredagar (och på måndagar), eftersom en av kollegerna endast jobbar tre dagar i veckan. Sen så var en annan av kollegerna, (Snurran), sjuk i dag. Och en tredje kollega var ledig ett par timmar, och kom till jobbet först klockan elva.

Men det mesta flöt ändå på bra i dag. Lite hektiskt var det förstås emellanåt. Men allt gick ändå bra.



Åkte hem direkt efter jobbet. När jag kom hem så stod det en present utanför dörren. Det var en flaska fin champagne och ett kort. Och det var från en grannfamilj. Det var en kombinerad tack-present för att jag har hjälpt dom med posten när dom var borta, och även en födelsedagspresent.



Var bara hemma en kort stund, och sen åkte jag iväg med bilen. Hämtade först upp min mamma, och sen åkte vi hem till min moster som fyllde 83 år i dag. Min syster kom också dit.



Vi uppvaktade henne med blommor och vin. Och hon bjöd på kaffe och tårta.



Så småningom åkte vi därifrån, och jag skjutsade först hem min mamma. Åkte sen till Centrum för att hämta ut ett bokpaket, och för att handla lite på Hemköp.

Borzko och Jimmy kom sen hem samtidigt från jobbet.



Jimmy stannade hos oss och åt middag. En fika- och pratstund blev det också. Och sen åkte han hem till sig.

Borzko och jag satte oss sen i soffan vid åttatiden, för att titta på "Let's Dance". Lite gott att äta och dricka till blev det också.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Gullig granne :-) Skönt att arbetdagen inte blev allt för eländig, fastän jag "bangade" idag.. :-/

2011-03-18 @ 23:33:12
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, mycket gulliga grannar! :-D

Nej, då, arbetsdagen blev helt okej. Och du kan ju faktiskt inte rå för att du är sjuk. Hoppas att du mår bättre i dag.

2011-03-19 @ 11:20:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0