Lördagen den 5 mars 2011 - Dagen.


Frukostbuffén mellan sju och åtta som vanligt.



Sen blev det en stranddag i dag. Vi kör varannan dag på stranden och varannan dag vid poolen.


Kom till vårt favoritställe på stranden vid niotiden. Tog fyra solstolar, två parasoll, och två bord, som vanligt. Alltihopa kostar 400 BHT = 80 SEK. Sen så låg vi på stranden hela dagen till framåt fyratiden.


Jimmy och jag tog en morgonpromenad på stranden även i dag, som vi har gjort alla stranddagar hittills. Strax under en timme gick vi i dag. Skönt och mysigt.


Gick upp en sväng till affärerna för att köpa mig en keps. Avskyr egentligen att ha keps, och jag passar definitivt inte i det heller. Men det är ju faktiskt skönt att ha för att skärma av solen ibland.


Så här snygg är jag i först mina vanliga progressiva glasögon under, sen har jag mina Polaroid solglasögon som är till för att ha över vanliga glasögon. Och sen min nya keps.



Ett litet besök på McDonalds för att köpa fyra stycken McFlurry blev det också. Visst är Ronald McDonald tjusig här. ;-)



Till lunch så köpte vi i dag mat från en liten thailändsk moppevagn som thailändarna själva köper mat ifrån. Jättegod mat var det, men tyvärr så var den lite för stark för oss i dag. Varken Jenny eller jag kunde äta upp i dag. Men Borzko och Jimmy tål stark mat bättre, så dom kunde äta det. En portion kostade 40 BHT = 8 SEK.



Jenny gjorde en hennatatuering på stranden i dag.



Här är åtta strandbilder från i dag.


 

I dag var vi lite lata och tog en Tuk-Tuk hem. Det kostar alltid 200 BHT oavsett vart man åker inom Patong Beach. Det är cirka 40 SEK.



När vi kom hem så hade vi fått tillbaka vår tvätt som vi hade lämnat in. Vi hade tydligen tänkt lite fel, för vi trodde att det skulle kosta 200 BHT (40 SEK) för en påse tvätt, men vår påse gick på 1400 BHT (300 SEK). Inte för att det gör något, men nästa gång vi ska lämna in tvätt så ska vi nog lämna in ”ute på stan” istället för här på hotellet.


Efter dusch och iordninggörande så satte vi oss och njöt på balkongen. Nu är klockan halvsju här. Och snart så ska vi väl ge oss iväg ut på stan för att äta middag.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0