Måndagen den 28 mars 2011.


Måndag igen, och jobb igen som vanligt förstås. Snöat hade det gjort under natten.. så sopa av bilen fick jag göra.. och under snön var det is som jag fick skrapa.. Usch! Vad trött jag är på snösopning och isskrapning! Det får räcka med det nu!

Den här veckan så är jag först en stund i skalen och förbereder grönsakerna. Sen går jag till matsalen och "dukar", alltså förbereder allt inför lunchserveringen. Och sen jobbar jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade färsbiffar med kokt ris och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé. Fulltalig personalstyrka var vi i dag. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

Min lunchtallrik såg ut så här i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Blev glad när jag kom hem och såg mina tulpaner. Det bästa med att få blommor, det är att man blir inte bara glad just när man får dom. Utan man blir glad varje dag som man ser dom, i ungefär en vecka efter också. ;-D



Sen på eftermiddagen så var jag bara hemma och inne. Höll på och fixade, grejade, pulade, och donade med en massa olika diverse hushållsbestyr. Satt lite med datorn också. Och läste lite i min bok.

Stack sen iväg till centrum en sväng vid halvsjutiden. Hade fått tips om, av en snäll bloggläsare, att en del av en recension som jag har skrivit, satt på baksidan av en pocketbok. Och då var jag ju förstås tvungen att springa till bokhandeln och kolla! Och även köpa boken! ;-) (Kommer ett eget blogginlägg om det). :-D

När jag kom hem igen så hade Borzko kommit hem från jobbet. Middag, pratstund, och sen dusch och iordninggörande blev det för honom då.

Resten av kvällen kommer vi nog förmodligen tillbringa båda två i vardagsrumssoffan tillsammans med våra böcker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0