Onsdagen den 30 mars 2011.


Arbetsdagen i dag blev rätt så lika både arbetsdagen i går och i förrgår. Jag hade ungefär samma arbetsuppgifter, och vi var fulltalig personalstyrka. Maten vi serverade i dag var korv stroganoff och kokt ris.

En av kollegerna fyllde år i dag. Det är vår yngsta medarbetare och hon fyllde 42. (Vår äldsta är 63 år, och dom flesta är som jag, runt 50).

Vi uppvaktade henne med en bukett blommor, och hon bjöd på två sorters glass (choklad/vanilj + päron/jordgubb/vanilj) och tre sorters frukt (jordgubbar, vindruvor, och kiwi).



På vägen hem så tog jag ett fotografi till på den lilla tussilagon utanför jobbet. I dag var den lite mer utslagen än i går. (Länk till gårdagens bild). Och den hade också fått en liten kompis, för det stod en till tussilago strax bredvid (som inte kom med på bilden).



Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara inne en kort stund, och gick sen en sväng till Centrum för lite shopping.

Tre böcker, en jacka, och ett par skor handlade jag i dag. Men det bloggar jag om i två andra inlägg.

Åt middag när jag kom hem igen. Och efter det så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr.

Satt sen en hel del med datorn. Bloggade "ikapp", och höll på med lite annat i datorn. Läste lite i min bok också.

Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Middag, pratstund, dusch, och iordninggörande blev det för hans del då.

Resten av kvällen blir det förmodligen bokläsning för oss båda två. Jag håller just nu på med en bok som jag har lånat av en jobbarkompis: "Imamens dotter" av Hannah Shah.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Fantastiskt gott var det iallafall, jag tyckte nog bäst om glassen och vindruvorna :-P

2011-03-30 @ 21:43:59
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Håller med! Choklad/vaniljglassen plus vindruvorna var godast! :-D

2011-03-31 @ 14:19:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0