Söndagen den 13 mars 2011.


Den allra sista dagen på vår Thailandsresa började klockan halvsju med att vi gick upp. Sen gick vi till frukostbuffén klockan sju, och åt av den mycket fina och goda buffén för sista gången.



Sen gick vi upp på rummen och packade ihop alla våra saker.



Gick sen till receptionen för att checka ut.



Och sen satt vi och väntade på bussen som skulle komma och hämta oss för att skjutsa oss till flygplatsen.



Ett sista toalettbesök blev det också.



Bussen kom punktligt klockan nio och hämtade oss. Åkte sen runt till några andra hotell för att hämta upp folk, och sen åkte vi mot flygplatsen.

Efter incheckning och passkontroll så blev det en fika.



Det här blev det för mig.



Och sen vid halvettiden så fick vi gå ombord.



En sista titt ut på Thailand genom flygplansfönstret.



Och en allra, allra sista glimt av det underbara landet Thailand.



Sen blev det en flygtur på cirka tolv timmar.



Jag sov ingenting som vanligt. Två filmer av planets utbud blev det för mig. Och sex avsnitt av en serie i min iPhone. Och cirka en halv e-bok, också i iPhonen. En massa prat med familjen förstås också. Två måltider fick vi att äta.

Landade på Arlanda vid halvåttatiden. Allt gick snabbt och smidigt där. Och vi blev hämtade i en minibuss av Lindskrogs Långtidsparkering. Jimmys bil stod där uppstartad, varm och klar, så det var bara att köra direkt.

Skjutsade först Jenny till Mattias i Högdalen. Sen åkte vi hit till Farsta. Jimmy väntade för att se att Borzko fick igång vår bil. Det fick han utan problem, och då åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö

Allt var helt okej här hemma, med tanke på omständigheterna med vår relining/stamrenovering.

Höll på och plockade och fixade med litegrann en kort stund, men sen så gick jag och la mig vid halvelvatiden. I min kropp var ju klockan då sex timmar mer, alltså halvfem nästa morgon, så jag var ju rätt så trött...  



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kunde bilen redan vara uppstartad o varm?

2011-03-14 @ 12:39:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: På Lindskrogs Långtidsparkering så gör dom alltid så. Vi hade betalat för en inomhusplats. Då kör dom alltid ut bilen, startar upp den, sätter på värmen, och låter den gå på tomgång. Så är den klar att köra, och varm, när man kommer med deras små minibussar. Helt perfekt! :-D

2011-03-14 @ 12:44:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Christina

Välkommen hem

En underbar resa ni har gjort,har följt bloggen och Facebook hela tiden.

Ni är så bruna och fina allihopa och det är väl härligt nu vid denna tiden då man är vit som snön på marken.

Kram

2011-03-14 @ 13:11:08
URL: http://manglitter.blogspot.com/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Christina: Tack ska du ha! Kul att du har följt oss på vår resa!

Fast jag tycker jag ser blek ut nu... ;-)

Kram!

2011-03-14 @ 14:19:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Ja, Välkommen hem!!Och TACK för att vi fått dela er semester=)) Har följt er noga varje dag,känns nästan som om jag oxå varit i Thailand. Kram Majsan

2011-03-14 @ 14:19:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Jättetack ska du ha! Kul att blogginläggen verkar ha uppskattats! Kram! :-)

2011-03-14 @ 14:23:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Välkommen hem till Sverige igen! Tycker som ovanstående att det varit fantastiskt kul att följa er på resan!

2011-03-14 @ 16:08:47
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Tack! Och det glädjer mig att ni är flera som uppskattar mina inlägg från Thailand! :-)

2011-03-14 @ 16:32:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Blek?! Ja, vi får väl jämföra oss i morgon på jobbet Tror du vinner - om det är brun som är vinst förstås! ;-D

2011-03-14 @ 18:13:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag har faktiskt knappt solat någonting alls. Har legat under parasoll hela tiden. Så den färg jag har fått, har jag fått när jag har badat och när jag har gått i solen. Så jag är faktiskt inte speciellt brun. Ungefär som innan jag åkte, efter mina elva solariestunder. Men jag åker inte utomlands för att bli brun, utan för att NJUTA! :-D

2011-03-14 @ 18:27:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0