"Kör för alla!" - Vårterminen 2011 - Konsert på Cirkus - 14 maj.


Oj, oj, oj! Vilken dag det har varit! Gick upp halvsju, åkte iväg vid halvniotiden. Var med på tre konserter med "Kör för alla!", Caroline af Ugglas, Heinz Liljedahl, Andreas Dahlbäck, och fyra andra musiker. Sen hade vi gästartisterna Martin Stenmarck och Tina Leijonberg som också var med. Det var slut vid strax före fem. Och jag kom hem igen vid sextiden. Helt slut. Men lycklig! :-D

Eftersom Stockholmskören är så stor, och vi inte skulle få plats alla på scenen på Cirkus, så delades kören i två delar. Stämman jag sjunger i, Brun Stämma, är ganska så liten, så vi fick sjunga på båda konserterna om vi ville. Och vi fick även vara med på Uppsalakörens konsert.

Självklart så ville både jag och syrran sjunga på alla tre konserterna! På första konserten kom Borzko, Jimmy, Jenny, Mattias, och Pappa och tittade. (Tyvärr så mådde inte Mamma så bra i dag, så hon kom inte med).

Vi sjöng två låtar tillsammans med Martin Stenmarck, en låt tillsammans med Tina Leijonberg, och en låt tillsammans med Caroline af Ugglas. Och övriga sju låtarna sjöng vi själva i kören.

(Här är en Spotifylänk till dom elva låtarna).

På den första och sista konserten så stod jag och syrran precis längst fram. Men på Uppsalakonserten i mitten så stod vi lite längre bak.

Konserterna gick bättre och bättre, så den tredje var klart bäst. Men alla tre var superroliga! Det var nog den roligaste avslutningskonserten hittills på mina fem terminer.

Lägger in tjugofem stycken kort här. Dom första tio är tagna av mig, med min iPhone 4. Dom resterande femton är tagna av min dotter Jenny, med hennes Nikon D40.

Om någon av mina kära körkompisar vill ta något kort, så varsågod!

Min son filmade flera låtar med sin iPhone 4. Kommer att lägga upp dom på YouTube och sen här i bloggen, när jag får tillgång till dom. Förhoppningsvis redan i morgon.

Tack alla som var med i dag! Vilken upplevelse det var! Helt otrolig! Jag är alldeles varm och lycklig nu! Vi ses i höst! Längtar ju redan! ;-D

(Länk till alla mina inlägg i kategorin "Kör för alla!").

Här kommer mina tio fotografier.



Och här kommer Jennys femton fotografier.



Kommentarer
Postat av: ewa-lunkan

Tjena Bim!!!!

Vilken sjön dag!!!! Lite rötjut,ostbågar o mer musik fr Tv´n, melodifestivalen.

Kul bilder m Jennys var bäst! Man e trött men så otroligt glad o lycklig!!!! Jag tycker också att de här var det bästa framträdandet av våra hittils!!!

Ha en skön sommar!!! Längtar till de du publicerar härnest. /Kr E

2011-05-14 @ 22:28:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ewa-Lunkan: Tjenare Ewa! Ja, det var en otroligt häftig dag! Är helt slut nu, så trött, och ont i fötterna! Men fortfarande alldeles varm i hjärtat!



Sitter och lyssnar på ESC nu, och äter och dricker lite gott. Har ju kollat på Martins program tidigare i kväll också.



Filmerna kommer förhoppningsvis i morgon eftermiddag.



Ha en skön sommar du också! Jag längtar ju i och för sig inte efter hösten, men jag längtar redan efter kören igen!



Kram! :-D



2011-05-14 @ 22:35:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Ser ju jätteroligt ut :-)

2011-05-15 @ 07:56:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, det var fantastiskt roligt! :-D

2011-05-15 @ 08:44:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ni verkar ha haft en sagolikt trevlig dag! Kul med era fina bilder också :-)

2011-05-15 @ 10:02:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Mimmi



Vilken härlig glädje !

2011-05-15 @ 11:02:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en av mina bästa dagar på mycket, mycket länge! Helt otroligt fantastiskt roligt! Vilken värme och gemenskap! Tack för berömmet om bilderna! :-D

2011-05-15 @ 11:17:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej!

Vilka fina bilder! Vad roligt vi hade! snor nog några bilder där jag och martin är med.. Vilket minne!

Ha en skön dag!

Kram Cecilia från uppsalakören

2011-05-15 @ 11:17:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, det är något helt otroligt vilken glädje det är! :-D

2011-05-15 @ 11:18:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Cecilia: Hej! Tack för berömmet om bilderna! Jag antar att det var du som fick pussen av Martin? ;-D Sno vilka bilder du vill! Bara kul om nån vill ha dom! Kul att träffa dig! Vilken dag vi hade! Kram! :-D

2011-05-15 @ 11:19:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0