Lördagen den 28 maj 2011.


Lördagen började klockan halvåtta med att min mobil larmade. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost.

Borzko åkte sen iväg till Högdalshallen för att träna. Och jag gick iväg till Centrum för lite shopping.

Dagens outfit såg ut så här. :-)



Och så här såg "mitt" hus ut i dag! ;-D



Gick först till Apoteket och köpte lite till mig själv.

Och sen så köpte jag Mors Dags-presenter till min kära lilla Mamma.

En stor bukett blommor från Torget, en pocketbok och ett grattiskort från Åhléns, tre prinsessbakelser från konditoriet, och en tröja från Axelssons, blev det.



Gick sen hem igen. Och höll på som vanligt här hemma med diverse hushållsbestyr.

Borzko kom hem från gymmet vid strax efter tolv. Och han hade hämtat upp Jimmy på vägen också.

Vi åt lite lätt lunch, och sen efter det så satt vi i köket och fikade och pratade.

Sen vid halvtretiden så gick vi alla tre iväg mot Centrum.

Borzko och Jimmy gick till T-banan för att åka in till stan och möta upp flera av sina jobbarkompisar. Dom skulle sen vidare till Gröna Lund. Middag på Tyrol skulle det bli, och sen femkamp.



Själv så gick jag hem till mina föräldrar för att fira min Mamma på Mors Dag. Det passade bättre att göra det i dag, istället för i morgon.

Satt där sen och fikade och pratade i en och en halv timme ungefär.

Så här fin blev mamma i sin nya tröja som hon tyckte jättemycket om.



På vägen hem så gick jag till Hemköp och handlade lite matvaror.

Och när jag kom hem så åt jag middag och efterrätt. ;-D



Höll sen återigen på med lite hushållssysslor.

Och så småningom så satte jag mig och läste i ny bok: "Det fjärde offret" av Mari Jungstedt.



Kommer nu läsa fram till åttatiden, varvat med lite stunder vid datorn.

Klockan åtta ska jag se på "Kvällen är din" med Martin Stenmarck.

Efter det så kanske jag sätter igång en dvd-film. Eller så fortsätter jag att läsa i min bok.



Fick den här bilden i dag, som Jimmy hittade i sin mobil. Den är tagen från Jimmys balkong, när jag satt och solade där utanför en gång i våras.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad lika de är, Borzko och Jimmy, när men ser dem tillsammans :-) Ha en skön kväll nu!

2011-05-28 @ 19:03:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Njae, sådär tycker nog jag! Dom är lite lika i kroppen och i sättet, men inte så mycket i ansiktet tycker jag!



Ja, jag ska ha en skön ensamkväll! :-D Ha en skön kväll du också!

2011-05-28 @ 19:07:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så fin din mamma blev i tröjan!

2011-05-28 @ 21:49:31
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, visst blev hon! Tack! :-D <3

2011-05-29 @ 13:16:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0