Måndagen den 2 maj 2011.


Måndag igen och jobb igen som vanligt förstås. Den här veckan så börjar jag med att vara en stund i skalen och fixa med grönsakerna. Efter det så "dukar" jag, alltså fixar i ordning allting i matsalarna inför lunchserveringen. Sen så jobbar jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade köttgryta med kokt potatis i dag. Och vår salladsbuffé förstås.

Lite personalbrist blev det hos oss i dag, eftersom det var personalbrist i vår annexskola så fick vi skicka ner en ur vår arbetsgrupp dit för att vikariera.

Men allt flöt på hyfsat bra ändå. Och ingenting speciellt hände i dag.



Direkt efter jobbet så åkte jag till Högdalen och hämtade upp Jenny. Sen åkte vi till Farsta och parkerade bilen, och var bara inne en kort stund. Och efter det så gick vi till Centrum.

Vi köpte tulpaner,



och vaniljhjärtan,



och sen gick vi hem till mina föräldrar för att fika och umgås en stund.



Efter det så gick vi till Centrum igen, för Jenny skulle shoppa lite.

Så småningom kom även Jimmy dit, och vi gick och åt middag tillsammans.



Jag åt en focaccia.



Jimmy åkte sen hem till Fagersjö för att hämta och lämna lite grejer.

Och Jenny och jag gick till den andra visningen på lägenheten på Farstavägen 91, 14 tr.

Jenny kunde ju inte komma med på visningen i går, eftersom hon jobbade. Så då gick hon och jag dit i kväll, på den andra visningen, så hon också fick se den. (Jimmy var ju med i går).

Sen så gick Jenny och jag hem. Och efter en stund så kom också Jimmy hit.

En fika blev det då, och Jenny "lekte" lite med Jimmys nya iPad 2.



Sen så packade vi in lite grejer som skulle till Återvinningscentralen, och så åkte vi alla tre iväg i Jimmys bil.

Först så skjutsade vi hem Jenny till Mattias i Högdalen.

Och sen åkte Jimmy och jag till ÅVC i Högdalens Industriområde, och lämnade av sakerna som skulle dit.



Vi åkte sen till Farsta igen. Och samtidigt när vi kom dit, så kom Borzko hem från jobbet. Han åt då middag, och sen så fikade vi alla tre. Jimmy hjälpte Borzko lite med hans nya mobiltelefon som han hade fått från jobbet i dag.



Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö. Borzko duschade och gjorde sig i ordning. Och resten av kvällen satt han och läste i sin bok. Själv delade jag min tid mellan boken och datorn.



Och budgivningen har börjat på lägenheten... ;-/ Håll tummarna... ;-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Klart man håller tummarna! :-)

2011-05-03 @ 05:07:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Ahnna

Håller tummar och tår. Kram

2011-05-03 @ 06:22:37
Postat av: Majsan Ekberg

När avslutas budgivningen? Är riktigt nervös.....för er skull =))

2011-05-03 @ 06:27:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! :-D

2011-05-03 @ 14:46:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Tack! Kram! :-D

2011-05-03 @ 14:47:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Jag vet inte när den avslutas... Har hållit på i ett dygn nu... Mycket nervöst... ;-/

2011-05-03 @ 14:48:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: GBP

Lycka till med budgivningen, man vet ju hur mycket det känns i hjärtat när man VIIILLL ha lägenheten. Been there done that:-) KRAM

2011-05-03 @ 15:14:08
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Tack... Jättejobbigt nu... KRAM!

2011-05-03 @ 15:19:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0