Måndagen den 23 maj 2011.


Måndag igen och jobb igen förstås. Men i dag blev det en mycket lugn dag hos oss på jobbet, för lärarna hade studiedag så eleverna var lediga.

Vi hade i alla fall fritidsbarnen som åt hos oss. Och vi hade alla våra skickningar som vanligt.

Maten vi serverade i dag var fiskpanetter, kokt potatis, och filsås. Och en liten salladsbuffé.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Direkt efter jobbet så åkte jag hem till Jimmy och hämtade upp honom. Han hade sin veckans lediga dag i dag. Han hade ärenden till Farsta Centrum, och så hade han också lovat att bjuda mig på (hemlagad) middag i dag.

Efter att vi var klara i centrumet så var vi bara snabbt hemma hos mig en stund, och sen åkte vi hem till Jimmy i Fagersjö.

Och så lagade Jimmy middag till oss.



Efter middagen så fikade vi. Och jag blev kvar där i ett par timmar.

Så småningom så åkte jag hem till Farsta igen.

Resten av kvällen blev det hushållssysslor, datorsittande, och så bokläsning förstås.

Borzko åkte direkt från jobbet till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll. Han kommer hem vid halvtiotiden ungefär.



Mäklaren ringde i dag. Och det var inte så jätteroligt samtal tyvärr... :-/ Det verkar inte vara något större intresse från dom som var på visningen i går... :-( Känner mig oerhört nervös och orolig nu... Så nu sätter vi vårt hopp till dom som eventuellt kommer på den andra visningen i morgon! Håll tummarna ändå hårdare i morgon!



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Håller tummarna för dig och din familj och för lägenheten.

Tyvärr så var det nog lite för fint väder igår!



2011-05-23 @ 20:11:17
Postat av: Majsan Ekberg

Jag håller oxå tummarna, och jag är säker på att det kommer att lösa sej=))

2011-05-23 @ 20:22:51
Postat av: Anonym

Vad händer om ingen vill köpa lägenheten?

2011-05-23 @ 21:07:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack för tumhållningen! Vi får väl hoppas att det regnar i morgon då... :-/

2011-05-23 @ 21:10:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Tack så mycket! Jag hoppas innerligt att du har rätt! :-D

2011-05-23 @ 21:11:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, då måste vi ju sänka priset...

2011-05-23 @ 21:11:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett litet tips är att vänta till september... Men det kräver ganska mkt mentalt sett...man vill ju ha sådant avklarat så fort som möjligt. Lycka till hur som helst! Kram från Malin i Gbg

2011-05-23 @ 21:58:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, fast brukar det inte vara lättast att sälja på våren? I alla fall lägenheter som har uteplats, som vår? Men, men, vi får väl se vad mäklaren säger efter kvällens visning... Tack för lycka till och kram! :-)

2011-05-24 @ 06:20:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!



Gör ni er fisksås själva på skolan? Finns det möjlighet att man skulle kunna få recept på den i så fall, eller är det husmors hemlighet? Fisksås på skolor brukar ju vara så jättegod, mycket bättre än de som finns i mataffärer:)

2011-05-24 @ 08:51:13
Postat av: lotta



Om det skall bli omvisning satsa på att styla och rensa lite. och ge de obebodda rummen liv och nya foton kan ni kräva av mäklaren speciellt om de satt priset och kanske t o m gett er hopp om ett högre. Grannar till mig hade omvisning i helgen gått ner 10% stylat och nya bilder men samma mäklare.



Men i första hand så önskar jag er lycka till på visningen i kväll.

2011-05-24 @ 09:34:33
Postat av: Anonym

Håller tummarna!

Sen undrar jag vad det kostar att gå på så kallad fisk spa i phuket?

2011-05-24 @ 12:20:51
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sara: Hej! Ja, vi gör vår fisksås själv i skolan. Recept finns det inga. Men det är inga hemligheter heller.



Oftast så blandar hon filmjölk och gräddfil med senap och bostongurka.



Ibland blandar hon filmjölk och gräddfil med ajvar relish.



Det är det som jag kommer på nu.

2011-05-24 @ 16:41:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lotta: Okej. Tack för tipsen. Vi får väl hoppas att det går bra i kväll...

2011-05-24 @ 16:42:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack!

Oj, det kommer jag inte ihåg. Men det var i alla fall jättebilligt!

2011-05-24 @ 16:43:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag sålde min lägenhet via länsförsäkringars fastighetstjänst och gjorde en stor vinst. Är du inte nöjd med din mäklare har du rätt att byta efter en tid, kolla vad som står i kontraktet ni har skrivit. Jag har även följt länsförsäkringar i andra fastighetsaffärer där vi har tittat på lägenheter/radhus och lagt bud på, men alla har gått hutlöst dyrt. De är helt enkelt oerhört duktiga:)



En liten "tröst" kanske kan vara att det är allmänt svårsålt nu, det går trögt överallt. Om ni inte absolut behöver sälja för att få lös pengar till kontantinsats osv så borde ni hyra ut er gamla lägenhet i kanske ett år och låta marknaden vända. Håller tummarna för er!

2011-05-26 @ 00:41:31
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sara: Tack för din långa kommentar och dina tips och råd. Jag ska tänka över dom. :-D

2011-05-26 @ 14:26:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0