Söndagen den 1 maj 2011.


Dagen började klockan halvåtta för mig, som nästan alltid på mina lediga dagar, med att min mobil larmade. Dusch och iordninggörande blev det då förstås. Borzko gick upp halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost tillsammans.

Borzko kunde inte åka och träna i dag, eftersom Högdalshallen var stängd, på grund av att det är den Första Maj i dag.

Vi tänkte först gå ut på en promenad tillsammans, men ingen av oss kände riktigt för det, så vi satt mest och slappade och läste i våra böcker istället.

Borzko åkte sen iväg och hämtade upp Jimmy, eftersom han ville gå med oss på lägenhetsvisningen.

När Jimmy kom så tog vi en fika, innan vi gick iväg vid strax före tolv.

Så här var min "Dagens Outfit" i dag. Nya vita Ecco-skorna hade jag för första gången i dag. Och den ljusgråa skinnjackan hade jag också för första gången i dag, trots att jag köpte den förra året.



Lägenhetsvisningen har jag redan bloggat om, och här är länk till det inlägget, där det också finns fyra fotografier som jag tog från balkongen.

När vi sen kom hem igen, så var vi bara hemma en kort stund, och sen gav vi oss alla tre iväg igen.

Borzko körde mig och Jimmy hem till Jimmy, eftersom jag tänkte vara där under eftermiddagen och kvällen.

Borzko skulle sen först till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb. Och därefter skulle han åka hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

Jimmy hade tvättstugan mellan ett och fyra. Jag sällskapade och hjälpte honom med det. Och han hjälpte mig som vanligt med saker i min dator och i min iPhone 4.

(Fina gula vackra maskrosor utanför Jimmys tvättstuga.)



När hans tvättstugetid var slut, så åkte vi ner till Hamburgarprinsen och köpte middag.



Jimmy åt en pizza och jag åt en grekisk hamburgermeny.



Sen så "lekte" jag en hel del med Jimmys nya fina iPad 2. Bland annat så spelade jag labyrintspel. Brios gamla klassiska, plus massor med nya versioner.



Och Jimmy spelade förstås också spel på den.



Höll på i våra datorer, och med våra iPhones, och med iPaden, pratade, fikade, och lyssnade på musik.



Jag blir nog kvar här till framåt halvåttatiden. Sen så hämtar Borzko upp mig på vägen hem när han kommer från sin mamma. Och sen resten av kvällen hemma, så blir det nog bokläsning.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Labyrintspel var ju kul, vickar men på hela paddan då eller hur funkar det? :-)

2011-05-01 @ 21:01:39
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Rasmusmatte

Tycker mig skönja att ditt halssmycke kommer från Thomas Sabo?? Jag har ett liknande som han tillverkat.

2011-05-01 @ 21:08:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, labyrintspelet är jättekul. Finns massor av olika versioner i Jimmys iPad2. Men jag har också några liknande i min iPhone4. Och dom är jätteroliga dom också. Du kan få testa någon gång om du vill!?! Självklart så är det ju både roligare och lättare att spela på iPaden, eftersom den är större. Och ja, man vickar på hela iPaden eller iPhonen. :-D

2011-05-01 @ 21:17:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Rasmusmatte: Ja, mitt halssmycke är från Thomas Sabo. Älskar hans smycken, framförallt berlockerna. Har tänkt köpa mig sånt en tid, och blev så glad när jag fick ett halsband med tre berlocker av min älskade familj när jag fyllde femtio. Följ länken till ett inlägg som jag bloggade på min födelsedag, där det finns närbilder på halsbandet: http://bim.blogg.se/2011/march/mandagen-den-7-mars-2011.html

2011-05-01 @ 21:19:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0