Söndagen den 29 maj 2011.


I morse så larmade också min mobil klockan halvåtta, och jag gick upp och gjorde mig i ordning. Borzko gick sen upp halvnio och genomgick sina morgonbestyr. Frukost blev det sen.

Vid halvtiotiden så stack Borzko iväg till sitt jobb för att hämta hem lastbilen, eftersom vi behövde låna den i dag.

Vid halvtiotiden så väckte jag Jimmy, och han gick då upp. Han sov över här i natt, eftersom han var på firmafest med Borzko i går, och skulle hjälpa oss i dag.

Borzko och Jimmy var på Gröna Lund med några från deras jobb i går. Dom kom sen hem hit vid halvtolvtiden i går kväll

Jimmy åt frukost när han vaknade, och jag tog en fika med honom, och sen gjorde sig Jimmy i ordning.

Vi monterade sen ner vår fina hörnsoffa, som vi skulle sälja i dag. Den är ju för stor för vår nya lägenhet, tyvärr.

När Borzko sen kom tillbaka med lastbilen, så lastade vi in soffan.

Och Borzko och Jimmy åkte sen med soffan till Hässelby Strand, till en jobbarkompis mamma, som köpte soffan av oss.



Själv så åkte jag iväg till IKEA i Kungens Kurva, för att förbereda köpet av en ny soffa.

Jag gick runt och tittade på lite annat på IKEA, inför vår flytt. Bland annat bokhyllor, barbord, barstolar, och hallmöbler.

Sen så fixade jag soffköpet. Det blev en tvåsitssoffa med schäslong, en fåtölj, och en fotpall.

Tyvärr så har dom gjort om modellen, tyget, och utförandet lite. Så jag tycker inte att möblerna är lika snygga som våra gamla möbler var.

Tror inte att det riktigt framgår på bilderna här. Men förut var tyget mörkare blått, mer som mörkt jeanstyg. Och så var dom sydda kanterna lite ljusare. Nu är tyget i lite ljusare blå, och kanterna är i samma färg. Tycker tyvärr att det inte är lika snyggt nu som det var förut.



Efter Borzko och Jimmy hade levererat vår gamla soffa, så kom dom sen direkt till IKEA. Jag var då precis klar, och stod och väntade på våra möbler i varuutlämningen.

Blev uppvaktad av Jimmy på Mors Dag då. ;-D Han hade plockat en liten gul blomma från en ölandstoksbuske! ;-)



(Jenny jobbade hela dagen i dag, så det blev inget Mors Dags-firande för henne. Men hon skrev så här gulligt till mig i morse:

"
Glad Morsdag älskade Mami! Du får förlåta mig om jag inte kommer och hälsar på idag! Jag vet inte när jag slutar än. Men troligtvis kommer jag inte hinna. Jag älskar dig!!! Ha en bra dag!")

Vi åkte sen hem från IKEA, och så blev det montering av soffan, schäslongen, fåtöljen, och fotpallen.



Och så här såg det ut när det blev klart.



Vi åt sen middag när vi var klara. Och efter det så skjutsade Borzko hem Jimmy till Fagersjö.

Borzko åkte sen över till sin mamma för att lämna över en blomma på Mors Dag. (Jag firade ju min mamma i går).

Jag satte mig sen i den sena eftermiddags-/tidiga kvälls-solen på balkongen, och läste i min bok.



När solen försvann sen vid sjutiden, så flyttade jag in till vardagsrummet istället.

Bokläsning sen resten av kvällen, varvat med lite datorstunder.

Borzko kom hem vid åttatiden, och sen så satt han också mest och läste.

Lite Estrellas Vickningschips och lite Marabou Digestive blev det också som avslutning på helgen och mors dag! :-)





Och hur är då läget med lägenhetsförsäljningen kanske någon undrar?

Jo, om vi fortsätter från vad jag skrev senast om det,
(läs i det länkade inlägget), så är det så här nu:

Den andra familjen, hade omvisning i dag. Dom har fortfarande inte lagt något bud hos oss, men det finns en liten chans att dom gör det i morgon.

Den tredje familjen, la ett bud i dag på 1.860.000:-.

Den första familjen hoppade då av budgivningen.

Så förmodligen så blir det den tredje familjens bud på 1.860.000:- som det kommer att bli. Och det är vi jättenöjda med.

Men det finns också en liten chans att den andra familjen kommer att lägga ett bud i morgon. Och det skulle ju faktiskt inte direkt göra något! ;-D

Jag rapporterar vidare i morgon kväll! ;-)



Kommentarer
Postat av: Merisa

Varför måste du köpa den soffgruppen då

Om du inte ens tycker att den är snygg? Köp en annan soffa? Finns ju andra butiker än Ikea liksom.

2011-05-29 @ 20:49:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Merisa: Jo, men jag tycker att den är snygg. Men inte lika snygg som den andra. Och jag tycker att den är oerhört skön att sitta i. Lagom högt ryggstöd, och liksom både mjuk och fast på en gång. Och så har vi ju en fåtölj och en fotpall kvar. Och jag vill ha något som passar någorlunda ihop med dom. Så därför så blev det såhär. Jag vänjer mig snart vid den. Bara det att jag saknar hörnsoffan lite. Men den går ju inte in. Och jag älskar IKEA.

2011-05-29 @ 20:54:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Håller med om att de inte var lika snygga, men snygg och skön är den fortfarande. Om du ska ha dem tillsammans sedan kanske du skulle satsa på att köpa nytt tyg till fåtöljen du redan hade, så det blir enhetligt? :-/

2011-05-29 @ 21:49:35
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anonym

---> Snurran: Ja, inte lika snygg. Men tillräckligt snygg är den. Och lika skön som förut.



Tyvärr så går det inte att köpa ett nytt tyg till den gamla fåtöljen... Det är en dyrare fåtölj, med sån där "tillbakalutningsfunktion med ett fotstöd som åker ut". Så det är fast tyg på den. Så vi funderade på att sälja den också först, och köpa en ny. Men nu finns det bara i beige och svart. Och vi känner inte för dom färgerna. Så det får bli så här nu.



Den nya soffan, den nya fåtöljen, och den nya fotpallen ska stå i en grupp, typ framför teven.



Och den gamla fåtöljen och den gamla fotpallen ska stå lite vid sidan om, vid fönstret, som en "mys- och läsa bok- och dator- och titta på utsikten-plats".

2011-05-29 @ 21:58:04
Postat av: Britt

Kolla på Bemz.com kanske finns klädsel som passar till soffan...

2011-05-30 @ 12:24:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Britt: Okej! Tack för länken! Ska kolla in den!

2011-05-30 @ 15:13:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym



Mötte en gång en kvinna som var runt 80, faktiskt så var det i Farsta Centrum ;-), hon hade som livsfilosofi att varje återstoden av livet upptäcka något nytt, lära sig något nytt eller göra något nytt!

2011-05-30 @ 16:21:01
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Det var ingen dålig livsfilosofi! :-D

2011-05-30 @ 16:57:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Grattis till försäljningen! Jättebra resultat. Jag tycker den nya modellen på soffan är snyggare.. ;)

2011-06-02 @ 23:45:24
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Tack! Ja, vi är supernöjda med resultatet! :-D

Okej! Jag tycker nog att den gamla är snyggare, men jag börjar faktiskt redan vänja mig vid den nya! ;-D

2011-06-03 @ 17:53:08
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0