"Vargsläkte - Lykanthropos 1" av Caroline L Jensen - 2011 - Bok



---------

Recension av boken: "Vargsläkte" av Caroline L Jensen (2011) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman) 

---------


"Det nergångna hotellet vid stranden ruvar på sina hemligheter. Någonting bor i väggarna. Något gammalt. Vem, eller vad, är egentligen husets ägarinna, Ylva Duse? I blodet finns det fruktansvärda svaret. I blodet finns också en gemenskap som Vera har sökt efter hela sitt liv.

Ansiktet grånade. Töjdes. Verkade falla samman inifrån och sedan (knäpp, knäpp, knäpp, lät det) förlängdes kindbenen. Ylvas öppna mun blev till en sårig köttmassa när långa tänder trängde fram. Blev till käftar istället för en mun. Käftar som blottade våta, långa och skarpa rovdjurständer. I dubbla rader. Blod droppade från dem och landade framför Vera. Det långa, grå håret tjocknade och smälte ihop med huvudet. Blev till kort och stubbig päls. Svarta tussar stod ut från axlarna, växte i en sträng nerför mormoderns rygg, och där hennes rynkiga gamla rumpa hade varit vajade nu en lång och yvig svans.
"


(Kopierat från adlibris.com)


---------

Den här boken blev jag verkligen glatt överraskad av. För det var en mycket, mycket bra bok. Och det är inte så ofta som man hittar bra skräckhistorier tycker jag. Och speciellt inte av svenska författare.

Caroline L Jensen har skrivit två böcker tidigare, men dom var inte skräckböcker, och dom har jag inte heller läst.

Den här boken var också så väldigt mycket mer än bara än skräckhistoria. Den gav mig mycket på flera plan.

Välskriven och lättläst var den också. Och roligt att den kändes så modern och utspelades i nutid.

Det här var första delen i en trilogi, och jag ser verkligen fram emot fortsättningen.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------

Betyg:  4,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Ord Text Mening.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Detta låter ju bra. Nu vet jag vad som väntar p mig.

Försökte kommentera här om dan om Andreas Carlssons bok Dandy, fy vad kass, en dålig kopia på Oliwer Twist.

2011-05-10 @ 21:30:14
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, det ska bli kul att höra sen vad du tyckte om den! :-D



Ja, "Dandy" var riktigt dålig...

2011-05-10 @ 21:56:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0