"Marley & Me" - 2009 - Film.

         

"Marley & Me" - 2009 - Film.

"Det nygifta paret John och Jennifer Grogan går i tankarna att skaffa barn men bestämmer sig för att först skaffa en hund. De fastnar för en söt golden retriever-valp som de döper till Marley. Marley visar sig vara ett riktigt yrväder och han vänder till en början helt upp och ned på deras tillvaro. Allt eftersom tiden går blir han dock en älskad del av familjen och den fasta punkten i John och Jennifers tillvaro när de tacklar livets upp- och nedgångar."

(Kopierat från Lovefilm)

För ungefär två månader sen så läste jag boken "Marley & Me", och jag tyckte att den var helt underbar. (Här är en länk till min recension av den).

Ibland kan man ju bli lite besviken, när man ser en film, som är gjord på en bok som man älskar. Men jag blev nöjd och glad över den här filmen. Kanske inte riktigt lika bra som boken förstås. Men så är det ju nästan alltid. Men ändå väldigt bra gjord efter boken, och skådespelarna passar perfekt.

Så jag kan verkligen rekommendera filmen, men framförallt boken! Men en varning: ladda upp med näsdukar! ;-)

Betyg: 3,5 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: akå

jag älskade ju boken, men är rädd för att jag kommer bli så besviken om jag ser filmen. men du gillade den? får se om jag tar mod till mig nåndag! :)

2009-06-06 @ 18:26:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Jag tycker absolut att du ska se den. Men ha inte för höga förväntningar. Det hade inte jag, och då gick det bra. För den är långt ifrån lika bra som boken. Inte lika rolig, och inte lika sorglig. Och det fattades massor, och ändå kändes den lite lång ibland.



Men den var klart sevärd, och bra. Och både Jennifer Aniston och Owen Wilson var jättebra i rollerna. Och jag grät och snorade och hulkade väldigt mycket på slutet.



Om du ser den, så berätta gärna vad du tyckte! :-)

2009-06-06 @ 18:47:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Kakaaan

Håller med dig, filmen är riktigt bra o skådisarna passar perfekt, men inget slår boken :)

2009-06-07 @ 12:37:29
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kakaaan: Absolut! :-D

2009-06-07 @ 15:18:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0