GB:s nyheter våren 2009.



Eftersom jag gjorde en sammanställning förra året, över alla GB:s nyheter våren 2008, och eftersom jag fick en önskan av en av mina läsare, "Lundenskan", så gör jag här ett inlägg om alla nya åtta glassar i år från GB.

Här är en länk till förra årets inlägg.

Årets nyheter från GB var åtta till antalet, och alla var goda! Som vanligt, måste jag väl säga. Jag har ju hittills aldrig hittat någon glass som jag inte har tyckt om. Men det klart, vissa är ju klart godare än andra.

Lemon Age.
Sorbet och isglass av smaken citron. Helt okej en riktigt varm dag. 60 kcal. Betyg 4 av 5.

Ice Age 3.
Vaniljglass med jordgubbssås. Enkel och god. 95 kcal. Betyg: 4 av 5.

Magnum Temptation Dark Chocolate.
Chokladglass med en massa godsaker i. Lite "för mycket" i min smak. 240 kcal. Betyg: 3 av 5.

Magnum Temptation Caramel & Almond.
Vaniljglass med en massa godsaker i. Också lite "för mycket" för mig. 240 kcal. Betyg: 3,5 av 5.

Nogger Mint.
Mintglass med choklad och krisp. Jag som inte har haft varken nogger eller mintglass som favorit, blev glatt överraskad av den här. Jättegod, och årets bästa nyhet. 280 kcal. Betyg: 4,5 av 5.

Sandwich Stracciatella:
Som vanlig sandwich fast med krossad choklad i vaniljen. Klart godkänd. 200 kcal. Betyg: 4 av 5. 

Solero Berry Berry: 
Sorbet och isglass av smaken skogsbär och jordgubb. Fräsch och god. 99 kcal. Betyg: 4,5 av 5.

Special Guest: Ben & Jerrys Wich:
Cookies med vaniljglass och chokladbitar. Klart god. 350 kcal. Betyg: 4 av 5.

Jag kan nog tänka mig att köpa alla åtta glassarna igen. Nej, förresten, inte dom båda Magnum-glassarna. Men dom övriga sex glassarna kanske jag köper igen. Men den som jag förmodligen kommer att köpa mest, det är nog Solero Berry Berry. Om man tar hänsyn till både smak, pris, och kalorier, så är den klart bäst av nyheterna. 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag har bara hunnit smaka en av magnum glassarna än, men nu blev jag jättesugen på att pröva alla de andra med hehe! (:

2009-05-03 @ 20:26:09
URL: http://patriciagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Patricia: Ja, för mig är det en tradition, att alltid testa alla nya glassarna så fort våren kommer! :-)

2009-05-03 @ 20:56:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lundenskan

Roligt att det kom ett recensionsinlägg :)



Nogger mint verkar vara som något jag bör köpa!

Magnumglassarna låter ju väldigt goda, men jag förstår dig att det blir "too much", man borde bli väldigt törstig?

2009-05-04 @ 07:12:51
Postat av: Snurran

Solero Berry-Berry är en klar favorit för mig också, nogger mint har jag dragit mig för att prova, men det ska jag göra nästa gång nu när du skrev så positivt om den :-)

2009-05-05 @ 18:57:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Lundenskan: Varsågod! :-S

Ja, Nogger Mint ska du absolut testa.

Magnum har jag aldrig gillat speciellt.

2009-05-05 @ 19:55:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tycker absolut att du ska testa Nogger Min! Säg sen vad du tyckte! :-)

2009-05-05 @ 20:01:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0