GB:s nyheter våren 2010.



Både förra våren och förrförra våren så provåt jag GB:s alla nyheter och bloggade om det. Så jag gör väl det i år också! ;-)

GB:s nyheter våren 2009.

GB:s nyheter våren 2008.

Alla GB:s åtta nyheter var goda och helt okej, som alltid. Här kommer en liten recension på dom.

Ben & Jerrys Peanut Butter Cookie Dough:
- Vaniljgräddglass med jordnötssmörswirl och kakdegsbitar med jordnötssmör samt ett chokladöverdrag med bitar av chokladkakor.
- 380 kcal.
- Betyg: 3,0.
- Smakar för mycket jordnötssmör för mig.

Crazy Gum:
- Glass med smak av tuttifrutti tuggummi och jordgubbsglass. Med poppande godis och tuggummibitar i pinnen.
- 65 kcal.
- Betyg: 2,5.
- "Barnglass". Ingen smak för mig direkt.

Ice Cool Guitar:
- Choklad- och vaniljglass.
- 75 kcal.
- Betyg: 3,0.
- Ganska så intetsägande.

Solero Pineapple:
- Ananasfruktis med ananasbitar:
- 60 kcal.
- Betyg: 4,5.
- Mycket god och läskande glass. Den kommer att bli perfekt på varma sommardagar. Och speciellt med tanke på kaloriinnehållet också.

Cornetto Freestyle Bröllopsstrut:
- Vaniljglass med karamelliserade pekannötter, glass med kolasmak och chokladsås, i en våffla med kakaoöverdrag samt rostad hasselnöt överdragen med choklad.
- 320 kcal.
- Betyg: 3,5.
- God och smakrik strut, men nästan lite väl mäktig och söt.

Magnum Temptation Fruit:

- Vaniljglass, bärsås, torkade sötade tranbärsbitar, chokladbitar gjorda av kakaomassa från Ecuador och ett överdrag med mjölkchoklad.
- 220 kcal.
- Betyg: 3,0.
- Helt okej. Men jag har aldrig varit någon Magnum-älskare.

Magnum Gold?!:
- Vaniljglass, karamellsås med havssalt, överdragen med mjölkchoklad samt ett gyllene överdrag.
- 320 kcal.
- Betyg: 4,0.
- Mycket god smörkolasmak. Godaste Magnum-glassen någonsin.

Magnum Hazelnut:

- Hasselnötsglass med chokladöverdrag och hasselnötsbitar.
- 290 kcal.
- Betyg: 3,0.
- Helt okej. Men som jag skrev under Magnum Temptation Fruit, så har jag aldrig varit någon Magnum-älskare.

Och vilka kommer jag då att köpa igen?

Om jag är godissugen och inte bryr mig om kalorierna: Magnum Gold?!.

Om det är varmt och jag vill ha något läskande, fräscht och kalorisnålt:
Solero Pineapple.

Här är länk till alla nyheterna på GB:s hemsida.



Kommentarer
Postat av: Akå

Också roligt att du ger en recension på glass. Har inte ätit någon av glassarna än, men ska ha din recension i huvudet när det blir dags :)

2010-05-02 @ 19:50:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, som du ser så rekommenderar jag Magnum Gold?! och Solero Pineapple! ;-)

2010-05-02 @ 19:58:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Solero pineapple är inte 60 kcal utan 53 kcal se på paketet

2011-10-08 @ 20:10:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Okej.

2011-10-08 @ 20:12:54
URL: http://bimsblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0