"Sex and the City - The Movie - 2" - 2010 - Film - Bio



"Sex and the City - The Movie - 2" - 2010 - Genre: Komedi / Romantik

"Vad händer efter att du sagt "ja"? Livet har allt som tjejerna någonsin drömt om, men det skulle ju inte vara "Sex and the City" om det inte innehöll några fler överraskningar? denna gång i form av ett glamoröst, solstänkt äventyr som sveper tjejerna bort från New York till en av de mest luxuösa, exotiska och levande platserna på jorden, där festen aldrig tar slut och det är något mystiskt bakom varje hörn. Det är en flykt som kommer precis i rätt ögonblick för våra fyra vänner, som finner sig själva i ? och kämpar mot det ? de traditionella rollerna av äktenskap, föräldraskap och mer. Trots allt, ibland bara måste man komma iväg med tjejerna."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag har ju aldrig sett ett endaste avsnitt av teve-serien "Sex and the City". Och den första filmen såg jag ju först för en vecka sen. Och då tyckte jag att den var jättebra! (Här är en länk till min recension på den).

Nu såg Jenny och jag den andra filmen på bio i kväll. Och den var faktiskt nästan lika bra som den första filmen, det tyckte både jag och Jenny.

Den var, precis som den första filmen, rolig, charmig, rörande, och med ett visst djup. Jag skrattade mycket, och jag rördes även till tårar flera gånger. Och alla fyra tjejerna är otroligt härliga karaktärer.

Så vill ni ha två och en halv timmes lättsam underhållning,
se "Sex and the City 2"! :-D


Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Snurran

Härligt att ni gillade filmen :-)

2010-05-28 @ 22:52:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, både "Sex and the City"-filmerna är riktiga "feel-good"-filmer! Du borde se dom! ;-)

2010-05-28 @ 22:59:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste man ha sett nån film tidigare för att se 2an :)?

2010-05-29 @ 16:07:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag tror att man har mycket större behållning av tvåan om man har sett den tidigare. Hyr ettan först, och se sen tvåan på bio! :-)

2010-05-29 @ 16:59:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0