"The Twilight Saga - New Moon" - 2009 - Film - Dvd



"The Twilight Saga - New Moon" - 2009 - Genre: Drama

"Efter att ha blivit dödligt förälskad i vampyren Edward Cullen, blir Bella Swan helt förkrossad över hans plötsliga försvinnande. Hon blir vän med den oemotståndlige Jacob Black men dras in i en värld, där hennes lojalitet sätts på prov."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag såg den första filmen i serien, "Twilight", för lite drygt ett och ett halvt år sen. Tyckte den var helt okej, men inte mer. (Här är min recension av den).

Jag har även läst dom två första böckerna i serien, och här är en länk till min recension på den andra boken, "När jag hör din röst" (New Moon).

Och i kväll så såg jag alltså film nummer två, "New Moon". Och det märks ju att jag är helt fel målgrupp för dom här filmerna. Tycker att dom är alldeles för amerikanska, naiva och romantiska.

Jag tittar ju mycket, mycket hellre på "True Blood", som är lite mer "vuxna". ;-)

Men en trea får filmen i alla fall. För den är ju inte dålig på något sätt. Bara att den inte engagerar mig speciellt.

Betyg: 3 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0