"Let Me In" - 2011 - Film - Dvd



"Let Me In" - 2011 - Genre: Drama, Fantasy, Romantik, Skräck, Thriller

"Abby är en mystisk tolvårig tjej, som flyttar in i lägenheten bredvid Owen. Owen är en ensling som har svårt att passa in och är sedermera mobbad i skolan. Hans ensamhet gör att han söker sig till sin nya granne, en vänskap som båda ger dem något de tidigare saknat i livet. Owen kan inte undvika att se att Abby är olik alla han tidigare träffat. När en rad av bestialiska mord sysselsätter stadens poliskår, börjar Owen inse att den till synes oskyldiga och sköra flickan i själva verket är en skoningslös vampyr.

Remake av "Låt den rätte komma in".

(Kopierat från Lovefilm)

Jag älskade boken "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist! (Läste den innan jag började att recensera böcker här i bloggen).

Jag älskade också den svenska filmatiseringen! (Läs gärna min recension, som är en av dom längsta, mest utförliga, och bästa recensioner som jag har skrivit!)

Och nu älskade jag också den amerikanska versionen!

(Att den här filmen får ett högre betyg av mig än vad den svenska fick, det beror inte på att den är bättre, utan på att jag var "snålare" med betygen förr).

Jag kan rekommendera dom alla tre alltså! Boken, den svenska filmen, och den amerikanska filmen!

Både boken och filmerna har precis ALLT! Skräck, spänning, kärlek, vänskap, utanförskap, mobbing, samhällskritik, romantik, dramatik, våld, strålande skådespelarinsatser. Ja, i princip allt utom kanske humor.

Betyg: 5 av 5


(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!) (Och så även den här gången!) ;-D

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0