Lördagen den 23 april 2011.


I morse larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp halvnio, och efter att han var klar med sina morgonbestyr, så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.

Vid halvtiotiden så tog jag sen med mig min bok, och så gick jag ner till parken bakom vårt hus, och satte mig på en parkbänk i solen. Satt sen där och läste och njöt av solen och värmen, i cirka en och en halv timme.



Började att läsa i "Vargsläkte" av Caroline L Jensen.



Vid elvatiden så gick jag hem igen, för att börja förbereda påskmiddagen lite.

Såg att forsythian har börjat att blomma nu också.



Borzko hade åkt iväg med bilen vid strax före tio. Han skulle träna i Högdalshallen, och dom öppnade tio i dag. Farstahallen har nu stängt för ombyggnation i typ ett och ett halvt år, så han får träna i Högdalen istället.

Eftersom vi hade bestämt att jag skulle göra all påskmat, men vi skulle vara hos mina föräldrar, så började jag att förbereda lite här hemma vid elvatiden.

Sen så kom Jenny hit vid halvtolvtiden, för att hjälpa till.

Hon hade med sig en bukett med vitsippor och ett fat med hembakta drömmar till mig.



Jimmy kom sen hit vid tolvtiden, också för att hjälpa till.

Och då tog vi en fika, med Jennys goda drömmar, först.



Sen så satte vi igång med att göra i ordning påskaftonsmiddagsmaten. Vi hjälptes åt med alltihopa.

Borzko kom sen hem från gymmet. Han åt då lite lunch och tog en fika. Och sen så fixade han i ordning min cykel.

Vi gjorde min vitlökssill, som jag har gjort varje påskafton, midsommarafton, och julafton, i säkert snart tjugo år nu.



Och så gjorde vi en ny, för oss i alla fall, sill. Kaviarsill.


Förberedde en massa annat också.

Vid halvtvåtiden sen så åkte vi alla fyra över till mina föräldrar. Där gjorde vi sen i ordning resten av maten.

En bukett blommor hade vi med till mamma och pappa.



Till klockan tre sen så kom också Borzkos mamma, Dragica, dit. Och även Jennys pojkvän, Mattias.

Så åtta personer blev vi till middagen.



Det vi åt var: kokt potatis, vitlökssill, kaviarsill, ägghalvor med röd och svart rom, kräftstjärtar, räkor, rökt lax, fyra olika sorters såser, fyra olika sorters grönsaker, två sorters kex, två sorters ostar, och två sorters vindruvor.



Efter maten så blev det kaffe, kladdkaka, vaniljvisp, och godis.

Vid sjutiden, efter fyra timmars samvaro, så åkte vi alla hemåt. Mattias och Jenny åkte hem till Mattias i Högdalen. Borzko skjutsade hem sin mamma till Hallunda, och kom sen hem till Farsta. Och Jimmy skjutsade mig hem, och åkte sen hem till sig i Fagersjö.

Borzko satte sig sen och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Klockan åtta så ska vi titta på semifinalen i "Körslaget". Och efter det så tittar vi nog förmodligen på en dvd-film.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Det såg både gott och trevligt ut :-P

2011-04-23 @ 21:12:16
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Och det kan jag lova dig att det också var! (Saknade syrran och hennes barn och barnbarn bara.)

2011-04-23 @ 21:18:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: GBP

Kan man få recept på vitlökssillen eller är det en "familjehemlighet"? :-)

2011-04-23 @ 21:29:27
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Självklart kan du får receptet! Jag har bloggat om det flera gånger förut! Jag hittade det i DN en midsommar för en massa år sen. Här är länk till ett blogginlägg med receptet: http://bim.blogg.se/2007/june/varldens-godaste-sill-d-och-en-till-som-ocksa-ar-g.html

2011-04-23 @ 21:38:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0