"I stället för dig" av Sofie Sarenbrant - 2011 - Bok



---------

Recension av boken: "I stället för dig" av Sofie Sarenbrant (2011) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

---------


"Sanningen om pojken som försvann.

Nu kommer den efterlängtade fortsättningen på Vecka 36!

Det har gått sexton år sedan en gravid kvinna försvann i sommaridyllen Brantevik. I dag är fallet nedlagt sedan länge fastän ingen egentligen vet vad som skedde den där fruktansvärda sommarveckan.

Men en person har inte glömt och mer beslutsam än någonsin beger hon sig till Brantevik för att äntligen finna svaren på sin familjs mörka hemlighet …

Sofie Sarenbrant är journalist och fotograf. Hon bor i Bromma med sin man och deras två barn. Varje sommar tillbringar hon med familjen i Brantevik.

I september 2010 debuterade hon med deckaren Vecka 36."


(Kopierat från damm.se)


--------- 

Förra året så läste jag Sofie Sarenbrants debutbok, "Vecka 36", och jag tyckte mycket om den. (Här är en länk till min recension av den boken).

Nu har jag läst Sofie Sarenbrants andra bok, "I stället för dig" som är en fortsättning på "Vecka 36".

Och jag tyckte att den här andra boken var precis lika bra som den första boken. Det var kul och intressant att få läsa hur det gick för huvudpersonerna. För man förstod ju i slutet av första boken att det skulle komma en fortsättning.

Boken var välskriven, lättläst, spännande, och engagerande. Och absolut inte förutsägbar.

Jag kan varmt rekommendra boken, fast läs i så fall "Vecka 36" först.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------

Betyg: 4,5 av 5.

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Damm.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0