Veckans Planer - 18-26/02-11.


Veckans Planer - 18-26/02-11.


Fredag, 18/02:
- Jobba.
- Fika hemma hos Mamma och Pappa.

Lördag, 19/02:
- Sola solarium.
- Bio i Heron City, Kungens Kurva, tillsammans med Borzko, förmodligen någon av filmerna: "Livet efter detta" eller "Sanctum - 3D".

Söndag, 20/02:
- Hem till min systerson Mathias för att fira hans 21-årsdag.

Måndagen den 21 februari så börjar vårt stambyte/relining... Så jag vet inte än om jag ska bo kvar här, eller om jag ska bo hos Jimmy fram tills på lördag... Det beror lite på hur det ser ut här hemma... Och om jag orkar bo utan tillgång till vatten...

Måndag, 21/02:

- Jobba.
- Sola solarium.
- Shoppa lite.

Tisdag, 22/02:
- Jobba.
- "Kör för alla!" i Filadelfiakyrkan, S:t Eriksplan, tillsammans med Anette.

Onsdag, 23/02:
- Jobba.
- Sola solarium.
- Shoppa lite.

Torsdag, 24/02:
- Jobba.
- Frisörbesök hos "Plainer Hair Shop" i Farsta Centrum.

Fredag, 25/02:
- Jobba.
- Sola solarium.
- Shoppa lite.

Lördag, 26/02:
- ÅKER TILL THAILAND!!! :-D

Vill ni se tvåhundra fotografier från vår förra Thailandsresa, julen 2006, så gå in VIA DEN HÄR LÄNKEN, och välj sen "Thailand - 2006" under rubriken "Fler album (17)".



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vi ska också ha relining här i mitt hus,skulle bara ta ett par dagar tyckte jag dom sa på mötet.

Har dom sagt så hos er också?

Är lite avundsjuk på er som ska åka till Thailand,har ju bara varit en gång och det var fantastiska veckor,men ska åka igen såklart...nångång.

Önskar er en underbar resa och att du får njuta av bägge barnen samtidigt sååå många dagar i rad.

Har bägge två här hos mej ikväll och jag njuter av att bara höra dom prata med varandra,jag behöver inte ens delta,räcker att lyssna.

Haha...sån e jag,men jag vet att du förstår vad jag menar.

Kram / Marisa

2011-02-17 @ 21:20:08
Postat av: Anonym

å nej, inte stambyte, det är ju sjukt jobbigt! Tur att du får thailand som belöning sen, har aldrig varit där men min pappas fru var därifrån (är hon såklart fortfarande, men pappa är ju död så hon är ju inte hans fru längre)och hon lagar såååå god mat, älskar det tahilänska köket (när det inte är som allra starkast :D ).Hoppas ni får en skön resa!

2011-02-18 @ 12:18:52
Postat av: birgittha johansson

Hej Bim!Åh vad jag blir avis när jag läser 26/2 Thailand, vi var ju där förra året och jag känner ännu korallsanden under mina fötter, de varma sköna

kvällarna men får hoppas att det blir varmt och skönt när vi åker till Lanzatote i april, det¨går ju inte att åka långresa varje år, önskar dig och familjen en riktigt skön helg! Kram Birgittha i Småland

2011-02-18 @ 15:54:38
Postat av: Joanna

Hej!



Jag heter Joanna och jag funderar på att ta en lägenhet i Fagersjö där jag såg att din son bor (råkade komma in på denna sida när jag googlade runt efter information om stället). Lägenheten ligger på Ejdervägen,och jag bor för tillfället utomlands vilket innebär att jag själv inte kan åka dit och se hur området ser ut. Jag undrar vad du har för tankar om Fagersjö. Är det ett "getto"? Är det mycket stök, mycket utlänningar eller svenskar? Jag har läst mycket negativt på nätet om Fagersjö. Hur trivs din son? Lägenheten såg fräsch ut. Är husen höghus på Ejdervägen eller är det lägre hus etc.? Berätta gärna lite om du har några minuter över någon gång, skulle vara supersnällt.



Tack på förhand!

Joanna

2011-02-18 @ 17:19:09
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin



---> Marisa:



Hej!



Hos oss ska det ta två veckor. Vattnet kommer i alla fall vara avstängt så länge. Och jobbet beräknas ta det också.



Ja, vi har också bara varit en gång i Thailand förut, för lite drygt fyra år sedan. Och då hade vi det helt underbart!



Visst förstår jag vad du menar! Jag tror att du och jag är rätt så lika när det gäller våra älskade ungar!



Kram!



2011-02-18 @ 19:16:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, Thailand ska bli underbart! Och jag älskar maten där! Förra gången när vi var där så åt jag inte kött, men det kommer jag att göra nu.



Stambytet blir inte kul.. Men det är ju "bara" relining, så det kommer nog att gå rätt så okej.



Tack ska du ha!

:-D

2011-02-18 @ 19:18:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Lanzarote blir säkert också bra! Har inte själv varit där, men har hört att det är bra där.



Ha en trevlig helg du också!

Kram!

:-)



2011-02-18 @ 19:19:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin



---> Joanna:



Hej Joanna.



Jimmy har bara bott i Fagersjö sedan den 1 oktober. Innan det hade ingen av oss överhuvudtaget varit där ens. Så jag vet egentligen ingenting om området.



Det är en hel del villor där, som ligger närmare sjön. Sen finns det också en hel del hyreshus. Jag tror att det är rätt så blandat där, svenskar, utlänningar, unga, äldre, ensamstående, barnfamiljer, med mera.



Jag tror absolut inte att det är något typ "ghetto" där. Tror att det är en helt normal förort. Att det inte finns någon tunnelbanestation där, det gör ju att det blir lugnare. Det finns inte heller något centrum. Närmaste t-bana och centrum är antingen Farsta eller Högdalen. Fagersjö ligger ungefär mittemellan dom båda två.



Det finns några höghus, men mest låghus. Där Jimmy bor, på Ejdervägen 16, är det tvåvåningshus, med en bra hyresvärd, Familjebostäder.



Hoppas att du har någon nytta av min svarskommentar. Fråga gärna mer om du vill. Kan jag, så svarar jag.



2011-02-18 @ 19:25:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jimmy Kullin

Är absolut inget ghetto i fagersjö, är även väldigt blandat folk vad jag sett iaf. Tror jag har mött en granne sedan jag flyttade in här första oktober. Hör grannarna ibland men sbsolut inte så att det blir störande, tycker nästan det är bra att grannarna låter lite, då kan de inte klaga när jag får för mig att låta. tycker absolut att det är ett bra ställe.

2011-02-18 @ 19:31:07
URL: http://facebook.com/jimmykullin
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jimmy Kullin: Tack för att du svarade på Joannas kommentar! :-D

2011-02-18 @ 19:43:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Joanna

Tack för svaren! :)

2011-02-21 @ 15:52:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Joanna: Varsågod! :-D

2011-02-21 @ 18:57:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0