Torsdagen den 20 januari 2011.


I morse så larmade mobilen klockan halvfem som alltid på jobbdagar. När jag vaknade så blev jag nästan generad alldeles för mig själv, för jag hade drömt så väldigt intensivt i natt. Jag hade drömt att jag var ihop med Andreas Carlsson (i Idol-juryn), och drömmarna var väldigt tydliga och intima... ;-D Vet inte om det beror på att det var fullmåne i natt... ;-D



Arbetsdagen blev ungefär som i går och i förrgår. Jag var först en timme i skalen och fixade med grönsakerna. Sen så förberedde jag matsalarna inför lunchserveringen. Och sen jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade asiatisk köttgryta i dag, med kokt ris. Och vår vanliga salladsbuffé. Allt flöt på bara bra i dag, och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. När jag kom hem så ringde min min mamma och frågade om jag ville komma över och fika, och alldeles självklart så ville jag ju det.

Först gick jag en sväng till Centrum och handlade med mig lite till dom.

Jag köpte en bukett tulpaner på Torget.



Och så var jag in på Åhléns och köpte ett par grytvantar. Mamma hade bara grytlappar och bränner sig ofta på ovansidan av händerna när hon tar ut saker ur ugnen.



Mamma och pappa hade köpt semlor, som vi åt till kaffet. Det var årets första för mig.



Satt sen och pratade i lite drygt en timme.



Sen så gick jag en sväng till Centrum ännu en gång. Var in på Clas Ohlson och köpte en sak till en kollega.

Efter det var jag på Cubus och köpte två stycken svarta piké-tröjor som jag ska ha på jobbet.



Och så var jag på hälsokostaffären och köpte Lito Move, nyponpulverextrakt, som ska vara bra när man har artros. Jag åt dom för ungefär ett år sen, och märkte väl inte direkt någon skillnad. Men jag har hört flera som tycker att dom blir bättre av det, så jag tänkte ge det en chans till. Ska äta det under lite längre tid nu.



När jag sen kom hem så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Och jag åt också middag.

Så småningom så hamnade jag som vanligt i vardagsrumssoffan, med datorn.

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden.



Nu tror jag att jag ska välja ut en ny recensionsbok att börja att läsa i. Eller så kanske jag spelar lite Betapet i stället och lyssnar på musik i Spotify.

Borzko ska titta på matchen i handbolls-VM på teve mellan åtta och tio, men det är ju inte direkt jag intresserad av. ;-)

Och i morgon så är det då äntligen fredag igen! Wiieee!!!! :-D

Och det är bara TRETTIOSJU dagar kvar tills vi åker till Thailand! ;-D



Kommentarer
Postat av: Maria,kiruna

på väg hem från praktiken såg jag en väldigt orange måne riktigt häftigt.

2011-01-20 @ 20:05:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria, kiruna: Det lät häftigt. Här var den vit.

2011-01-20 @ 20:08:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Hoppas nyponen hjälper mot din artros nu, det är så tråkigt att du har så himla ont hela tiden :-/ Vilka fina gammaldags tallrikar dina föräldrar har :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2011-01-20 @ 20:15:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: annebelle

Hm, låter som ett slags mardröm men det beror nog på smaken... ;-) Hoppas nyponen hjälper!

2011-01-20 @ 20:16:02
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag har läst om flera som har blivit hjälpta av nypon, så jag tycker det är värt att testa igen. Det lär ju inte skada i alla fall. Så även om det inte blir något bättre, så är det värt pengarna att prova.



Haha! Jag tycker tallrikarna är jättefula! Jag frågade just mamma i dag varför hon använder dom, och inte dom nya som hon har köpt på IKEA. Men hon varierar, sa hon.



Ha en skön kväll du också! Ses i morgon!

2011-01-20 @ 20:20:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Hahaha! Nej, du, det var verkligen ingen mardröm! ;-D Fast han är ju i och för sig ingen jag går direkt och trånar över! Men jag tycker att han är snygg, och verkar trevlig! ;-D



Ja, det hoppas jag också! :-/

2011-01-20 @ 20:22:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Martina

tänkte, liksom snurran, också på tallrikarna! verkligen superfina!

2011-01-20 @ 20:24:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Martina: Det var vårt "finporslin" när jag var liten. Jag tycker inte så mycket om gamla saker, så jag gillar dom inte..

2011-01-20 @ 20:30:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Frun

Vad tycker borzko om att du har såna drömmar?

2011-01-21 @ 13:58:18
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Frun: Ja, men vadå!? Man kan väl inte rå för vad man drömmer!? Dom styr man ju liksom inte!? Varför skulle han tycka illa vara om det!?

2011-01-21 @ 14:42:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, fruns kommentar var komisk, hon måste ju skämta?

2011-01-21 @ 14:46:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, det hoppas jag verkligen att hon gör! ;-D

2011-01-21 @ 15:24:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0