Lördagen den 2 juli 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvsju, och jag gick då upp och gjorde mig i ordning. Sen gick Borzko upp halvåtta och genomgick sina morgonbestyr. Frukost blev det förstås sen, och när vi båda var klara så åkte vi iväg i bilen.

Jag skjutsade Borzko till Eriksberg i Tumba för han skulle hämta hem sin lastbil som stod på en verkstad där. Vi behöver den i morgon, då vi ska låna den för att åka till IKEA och handla lite stora saker.

Vi åkte sen båda två hem till Farsta igen i varsin bil. När vi kom hem så packade vi bara ihop våra badsaker, och sen åkte vi ner till Farstastrandsbadet.



När vi kom dit, vid halvtiotiden, så var det väldigt lite folk, och det var lite molnigt. Men ändå mycket varmt och skönt.

Vartefter så försvann molnen mer och mer, och det kom också fler och fler människor.



Min Pappa kom dit en stund också, och satt och fikade och pratade en stund med oss. Tyvärr så kände sig inte Mamma bra i dag, igen, och stannade hemma.

Badade gjorde både Borzko och jag. Det stod att det bara var arton grader i vattnet. Men jag tyckte att det kändes som om det var en bra bit över tjugo grader.

(Första gången som jag badade i sommar, då stod det att det var tjugotvå grader, och då tyckte jag det kändes som nitton grader.)

Jätteskönt var det i alla fall att bada, oavsett hur många grader det var. Och i luften var det tjugoåtta grader i dag när det var som varmast.



Vid tvåtiden så skulle Borzko åka därifrån, för han skulle till Arlanda för att hämta sin syster Natalie och hennes familj där, och ge dom skjuts hem till Borzkos och Natalies mamma.

Jag tyckte att det kunde räcka med sol då, efter fyra och en halv timme på stranden, så jag åkte hem då.

Resten av eftermiddagen och början av kvällen tillbringade jag sen i skuggan på balkongen. Lyssnade på två sommarpratare, läste i min bok, lyssnade på min ljudbok, fikade, åt middag, och njöt av den underbara dagen och kvällen.

Jenny och Mattias kom förbi en liten stund också. Dom hade varit och handlat lite i Farsta Centrum, och kom hit en stund på vägen hem. Vi satt och pratade en stund, och sen åkte dom hem till sig.

Vid åttatiden så gick jag in från balkongen, och satte mig i vardagsrumssoffan istället, för att titta och lyssna på "Sommarkrysset".



Nu är klockan halvtio, "Sommarkrysset" är slut, och Borzko har precis kommit hem. Vi ska nog sätta igång en dvd-film att titta på nu.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Har precis lyssnat på enke Larssons program. Jag måste bara erkänna att jag gillade det väldigt mkt.

Snacka om en ödmjuk person.



Ha de gott/smoggen

2011-07-02 @ 22:21:52
URL: http://smoggen.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anneli: Ja, jag gillade också Henkes program.

Ha det bra du också.

2011-07-02 @ 23:50:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Rekommenderar boken "Rensa i röran" av karen Kingston inför er flytt. Bra tankar när det gäller vad man skall behålla respektive låta gå vidare.

2011-07-03 @ 15:29:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Tack för tipset! :-D

2011-07-03 @ 15:34:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0